بازار تبلت ها همچنان رو به افول است – دیجیاتو – هاست لینوکس و ویندوز

به گزارش موسسه بین الملی داده (IDC) در سه ماهه تابستان سال جاری بازار تبلت با کاهش ۵
این کمپانی کره ای تبلت های متنوع با پیکربندی های مختلفی را ارائه می کند اما بار اصلی در آمدهای آن بر دوش سری های اقتصادی گلکسی تب A و E است.

به گزارش موسسه بین الملی داده (IDC) در سه ماهه تابستان سال جاری بازار تبلت با کاهش ۵٫۴ درصدی به سیر نزولی خود ادامه داده است.

در جایگاه سوم کمپانی آمازون قرار دارد که با رشد سالیانه فوق العاده ۳۸٫۷ فروش تبلت های خود را از ۳٫۱ میلیون به ۴٫۴ رسانده است که دلیل اصلی آن به ارائه تبلت «فایر ۷» با قیمت مناسب برمی گردد.در جایگاه چهارم نیز کمپانی های هواوی و لنوو به صورت مشترک قرار دارند و هر یک از آنها موفق به فروش ۳ میلیون تبلت شده است.

گفتنی است IDC تاکید کرده که این بازار احتمالا در سال آتی نیز با عدم استقبال خریداران و کاهش فروش مواجه خواهد بود.

بر این اساس میزان فروش جهانی تبلت در این سه ماه به ۴۰ میلیون دستگاه رسیده است اما چهار تولیدکننده برتر که به ترتیب عبارتند از اپل، سامسونگ، آمازون و هواوی با رشد فروش محصولاتشان مواجه بوده اند.

کمپانی سامسونگ نیز با رشد ۷٫۹ درصدی سالیانه فروش تبلت های خود را از ۶ میلیون دستگاه در سال گذشته به ۶٫۵ میلیون رسانده، و سهم خود از بازار را نیز  به ۱۵٫۴ درصد ارتقا داده است.

داده های IDC حاکی از این است که اپل در این مدت ۱۰٫۳ میلیون تبلت را به فروش رسانده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱٫۴درصد رشد داشته است. این شرکت احتمال داده که کاهش قیمت آیپدها و انتشار نسخه جدید سیستم عامل iOS باعث شده اند که سهم اپل از کل بازار از ۲۱٫۹ درصد به ۲۵٫۸ درصد برسد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *